Klasa 3c w Muzeum Historii Radomia

Dnia 30 listopada klasa 3c zwiedziła Muzeum Historii Radomia. Dzieci zobaczyły zaaranżowaną ekspozycję pokazującą dzieje Radomia. Poznały najnowocześniejsze techniki multimedialne, wirtualną rzeczywistość, hologramy, ekrany dotykowe. Świetną zabawą była możliwość obejrzenia i przymierzenia strojów z epoki. Na zakończenie dzieci obejrzały animowany film, który podsumowuje dzieje Radomia od X wieku po współczesne czasy. Foto>>

Świąteczne ozdoby – warsztaty w klasie 1a

1 grudnia 2022r. dzieci z 1a rozpoczęły „anielsko”. Tego dnia pod okiem pani Beaty Jakubowskiej  własnoręcznie wykonywały świąteczne ozdoby z wełny w kształcie aniołka i skrzata. Każdy samodzielnie odmierzał, odcinał, czesał grzebyczkiem wybrany kolor włóczki, przewiązywał, ze sznurka formował skrzydła anioła albo z włóczki czapkę i brodę skrzata, na koniec przewlekając koralik, by zaznaczyć nosek czy też główkę. Było to dość trudne zadanie, ale pierwszaki poradziły sobie znakomicie. Kreatywnej zabawie towarzyszyły miłe rozmowy i przyjazna atmosfera oraz słodki poczęstunek. W zajęciach aktywnie uczestniczyła pani Dorota Szczukowska – dyrektor naszej szkoły. Teraz cudowne skrzaty i aniołki  tylko czekają na choinkę!  Foto>>

Pomoc dla schroniska

Październik był w naszej szkole Miesiącem dobroci dla zwierząt. Po raz kolejny została przeprowadzona zbiórka dla bezdomnych zwierząt. Zbieraliśmy suche i mokre karmy, ryż, kasze, makarony, a także zabawki, koce, poduszki, legowiska oraz miski, które przekazaliśmy dla naszych czworonożnych przyjaciół. 16 listopada uzbierane artykuły zostały przekazane dla Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Skaryszewie. Celem akcji było kształtowanie właściwych postaw wobec zwierząt potrzebujących pomocy, uwrażliwienie na ich los. W imieniu pracowników schroniska i ich podopiecznych, składamy ogromne podziękowania dla wszystkich, którzy włączyli się w przeprowadzoną zbiórkę.  Foto>>

Warsztaty andrzejkowe

Andrzejki to czas związany z magią i wróżbami. Uczniowie klasy 1b uczestniczyli w warsztatach andrzejkowych. Na wydarzenie to wybrali się do Resursy Obywatelskiej. Wspólnie i radośnie spędzili czas na zabawie andrzejkowej, wróżąc sobie wspaniałą przyszłość i pomyślność.  

Podsumowanie Miesiąca Bibliotek Szkolnych

Obchody Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych mają już swoją tradycję w naszej szkole. Celem  akcji jest promocja biblioteki szkolnej i jej działań, propagowanie zainteresowania książką, rozbudzenie i kształtowanie kultury czytelniczej. Z  tej okazji biblioteka szkolna zorganizowała  akcje promujące czytelnictwo  

  1. Uroczyste pasowanie na czytelnika 

Impreza rozpoczęła się od pogadanki, podczas której dzieci  zapoznały się z zasadami wypożyczania książek. Potrafili wskazać różnice między funkcjonowaniem biblioteki i księgarni.
Zanim jednak uczniowie złożyli przyrzeczenie poznali zalety płynące z czytania oraz zasady dotyczące obchodzenia się z książkami w oparciu o wiersz „Skargi książki”. Pierwszoklasiści odgadywali także bajkowe zagadki, które sprawdziły ich znajomość znanych i lubianych tytułów oraz bohaterów baśni i bajek. 

Po przeprowadzonej pogadance i bajkowym egzaminie przeprowadzano uroczyste ślubowanie. W obecności wychowawców klas uczniowie podnieśli w górę dwa palce prawej dłoni i powtórzyli za nauczycielem-bibliotekarzem słowa uroczystego przyrzeczenia. Po nim nastąpiło pasowanie dzieci na czytelników biblioteki szkolnej. Na pamiątkę tego okazałego wydarzenia, każdy nowy czytelnik otrzymał zakładkę do swojej książki. Po uroczystości pierwszoklasiści z ogromną ochotą wypożyczali swoją pierwszą książkę. 

2. Bookcrossing 

W naszej szkole rozpoczęto akcję „Wędrująca książka”. Wędrująca książka, czyli bookcrossing jest formą ruchomej biblioteki, mającą na celu popularyzację czytelnictwa. Bookcrossing („Książka w podróży”, „Książkokrążenie”) polega na zostawianiu przeczytanych książek w miejscach w tym celu przygotowanych, na tzw. półkach bookcrossingowych (regały, stoliki) po to, by znalazca mógł je zabrać do domu, przeczytać i przekazać dalej. W naszej szkole regał bookcrossingowy z książkami znajduje się przy bibliotece szkolnej. Każdy może wziąć wybraną książkę, a w jej miejsce zostawić inną – przyniesioną z domu. Książkę należy przeczytać, a następnie z powrotem uwolnić (przekazać dalej) do obiegu. Zachęcamy Was do uwalniania swoich książek – za zgodą rodziców. Dajmy szansę innym na ich przeczytanie. Uwierzmy, że dzielenie się książką z innymi jest lepsze od jej posiadania.  Miejmy świadomość, że książka leżąca na półce jest tylko ozdobą, jest martwa, może tak stać latami, nikomu nie przynosi pożytku. Nabiera życia wówczas, gdy jest czytana, gdy jest w ręku czytelnika. 

3. Konkurs czytelniczo-plastyczny „Rok 2022 rokiem Marii Konopnickiej” 

 Biblioteka szkolna zorganizowała konkurs czytelniczo-plastyczny dla klas 1-3. Prace zostały nagrodzone i umieszczono je na wystawce.  

4. Tydzień czytania „Starsi czytają młodszym”  

Jednym z zadań zaplanowanych w tym miesiącu było czytanie książek w oddziale przedszkolnym przez bibliotekarzy i starszych uczniów.  Dzieci chętnie słuchały starszych koleżanek i odpowiadały na pytania dotyczące treści utworu. 

5. Podsumowanie akcji „Podaruj książkę bibliotece” 

Nasza biblioteka wzbogaciła się o 92  książki.  Serdecznie dziękujemy wszystkim Darczyńcom! Dzięki Wam podarowane książki będą służyły innym czytelnikom. W ramach podziękowania uczniowie otrzymali punkty dodatnie z zachowania. 

  1.  

Projekt „Kampania Kolejowe ABC II”

Konkurs: Kierunek – Bezpieczeństwo 

Projekt „Kampania Kolejowe ABC II”  

 Zespół 1 (zdjęcia 1,1a i 1b) 

Uczniowie: Lena Albekier kl.5b, Zofia Tracz kl.5b, Laura Kwiatkowska kl.4a 

Makieta została wykonana na lekcjach plastyki i techniki. Przedstawia przejazd kolejowy z zaporami. Ustawione zostały znaki drogowe, rysowane i malowane. Do wykonania makiety użyto różnych materiałów jak bibuła, papier, gałązki roślin, patyczki, papierowe rolki. Jeden z pojazdów wykonany z rolki papierowej z postacią z plasteliny. Pojazdy samochodowe to wykorzystane zabawki dziecięce. Rogatek i dzieci zostały wydrukowane. 

 

Zespół 2 (zdjęcia 2, 2a i 2b)  

Uczniowie: Amelia Chrząszcz kl.5b, Julia Wojciechowska kl.5b, Anna Kozłowska kl.5b 

Makieta została wykonana na lekcjach plastyki i techniki. Przedstawia przejazd kolejowy bez zapór. Widoczne znaki drogowe, krzyż Św. Andrzeja i sygnalizacja świetlna. Rogatek ostrzega dziecko przed wejściem na przejazd. Rogatek i postać dziecka wykonane z papieru. Wykorzystano bibułę, papier kolorowy, styropian. 

Zespół 3 (zdjęcia 3, 3a i 3b) 

Uczniowie: Maja Poneta kl.6a, Milena Kądziela kl.6a, Marta Kalbarczyk kl.6a, Wiktoria Szkodna kl.6a 

Makieta została wykonana na lekcjach plastyki i techniki. Przedstawia przejazd kolejowy z zaporami. Zostały ustawione znaki drogowe. Domki to pudełka oklejone papierem kolorowym. Postać rogatka została wydrukowana. Wykorzystano zabawki do przedstawienia pojazdów mechanicznych. 

Zespół 4 (zdjęcia 4, 4a i 4b) 

Uczniowie: Natalia Chrząszcz kl.6a, Milena Ciesielska kl.6a, Roksana Domagała kl.6a, Maja Korgul kl.6a 

Makieta została wykonana na lekcjach plastyki i techniki. Przedstawia przejazd kolejowy z zaporami. Umieszczone znaki drogowe wykonane są z papieru. Wykorzystano różnorodne materiały plastyczne jak: tkaninę, tekturę falistą, piasek, patyczki. Domki oklejono tekturą falistą. Pojazd to zabawka dziecięca. Postać Rogatka wydrukowano. 

Zespół 5 (zdjęcia 5, 5a i 5b) 

Uczniowie: Julia Krawczyk kl.6b, Wiktoria Walkiewicz kl.6b, Lena Nogaj kl.6b 

Makieta została wykonana na lekcjach plastyki i techniki. Przedstawia przejazd kolejowy Peronowo z zaporami. Obok przejazdu kolejowego widoczny jest plac zabaw dla dzieci. Użyto materiałów sypkich jak ryż i piasek. Wykorzystano: papier kolorowy, bibułę, patyczki. Postać Rogatka została wydrukowana. Lokomotywa to dziecięca zabawka. Sygnalizacja świetlna została wykonana z plasteliny. 

Zespół 6 (zdjęcie 6, 6a, 6b i 6c) 

Uczniowie: Kinga Zelga kl.5b, Patryk Zelga kl.3b, Piotr Styczyński kl.3b 

Makieta została wykonana na pewnym etapie na lekcji plastyki i techniki przez uczennicę Kingę Zelgę. Mniejsze elementy jak znaki drogowe przez chłopców z klasy 3b. Przedstawia Miasteczko Peronowo z przejazdem kolejowym z zaporami. Wszystkie elementy (domki, postacie, znaki drogowe) zostały wykonane z papieru i pomalowane mazakami. Wykorzystano szyszki, papier kolorowy, patyczki do uszu. Postacie chłopców informują w chmurkach o swoich zamiarach – niewłaściwym zachowaniu. Na przejeździe kolejowym. Na szczęście Rogatek jest w pobliżu. Postać Rogatka została wydrukowana natomiast postacie dzieci narysowane i pomalowane. 

Zespół 7 (zdjęcie 7, 7a i 7b) 

Uczniowie: Julia Cichawa kl.6c, Otylia Szczepańska kl.6c, Julia Głogowska kl.6c, Michalina Milewska kl.6c 

Makieta została wykonana na lekcjach plastyki i techniki. Przedstawia przejazd kolejowy z zaporami, elementy umieszczone są na podstawie styropianowej, oklejone bibułą. Postać Rogatka i dziewczynki są wykonane z plasteliny. Przed przejazdem widoczne znaki drogowe, które zostały narysowane, wycięte i pomalowane. Użyto bibułę, papier kolorowy, patyczki i sztuczną trawę. 

Zespół 8 (zdjęcia 8, 8a i 8b) 

Uczniowie: Maja Stępniewska kl.5a, Iga Wiatrek kl.5a, Aleksandra Styczyńska kl.5a, Zofia Słupek kl.5a, Laura Ćwiklak kl.5a, Zuzanna Kosiela kl.5a, Maja Mroczek kl.5a 

Makieta została wykonana na lekcjach plastyki i techniki. Makieta przedstawia miasteczko Peronowo. Przedstawia przejazd kolejowy bez zapór z widoczną sygnalizacją świetlną. Obok przejazdu znajduje się plac zabaw. Postać Rogatka i dziewczynki na placu zabaw wykonana z plasteliny. Lokomotywa wykonana z rolki papieru oklejona filcem. Wokół przejazdu zwierzęta i kwiaty z plasteliny. Użyto bibuły, filcu, plasteliny, papieru kolorowego. 

Zespół 9 (zdjęcia 9,9a i 9b) 

Uczniowie: Konstancja Rudnicka kl.5c, Julia Skopek kl.5c, Julia Trybuła kl.5c 

Makieta została wykonana na lekcjach plastyki i techniki. Przedstawia przejazd drogowy bez zapór. Zostały ustawione znaki drogowe. Znak Stopu i sygnalizacja świetlna – wykonany z filcu. Lokomotywa, pojazd i bloki mieszkalne to wykorzystane pudełka oklejone papierem kolorowym. Postać rogatka wykonana z plasteliny. 

Zespół 10 (zdjęcia 10, 10a i 10b) 

Uczniowie: Żaneta Czyżewicz kl.6c, Liliana Czyżewicz kl.6c, Krzysztof Sawicki kl.6c 

 

Makieta została wykonana na lekcjach plastyki i techniki. Makieta przedstawia przejazd kolejowy z zaporami. Umieszczono znak drogowy. Postać Rogatka i dziewczynki zostały wydrukowana. Domki zostały wykonane z papieru. Pociąg to dziecięca zabawka. Wykorzystano materiały: kamyczki, patyczki, bibułę, papier kolorowy. 

Zespół 11 (zdjęcia 11, 11a i 11b) 

Uczniowie: Ewa Szczepanik kl.2a, Ewa Stańczyk kl.2a i Nikola Skierczyńska kl. 2a 

Makieta przedstawia przejazd kolejowy z zaporami. Widoczna sygnalizacja świetlna. Postać Rogatka wydrukowana, natomiast dzieci zostały narysowane i pomalowane. Pociąg wykonany z pudełka i oklejony papierem kolorowym. Wykorzystano materiały: piasek, bibułę, papier kolorowy, patyczki. 

Zespół 12 (zdjęcia 12, 12a, 12b, 12c, 12d, 12e i 12f) 

Uczniowie: Laura Ziętkowska kl.5b, Piotr Osuchowski kl.5b, Miłosz Kietla kl.5b 

Makieta została wykonana na lekcjach plastyki i techniki. Przedstawia miasteczko Peronowo i przejazd kolejowy z zaporami. Umieszczono sygnalizację świetlną. Przestawiony pociąg został wykonany z materiałów papierowych i plastikowych, nawiązuje w swojej budowie do pociągu przyszłości. Domki wykonano z pudełek i rolek po papierze, pomalowano farbą. Wykorzystano materiały naturalne jak skorupki orzechów i szyszki oraz materiały gotowe (trawa, rośliny). Postać Rogatka z chmurką przestrzega o prawidłowym zachowaniu się na przejeździe kolejowym. Postać dziecka wykonana z plasteliny. Wykorzystano również materiały: papier kolorowy, styropian, patyczki, korki po nakrętkach, plastelinę. 

 

 

error: Prosimy nie kopiować.