Tradycje i zwyczaje naszego regionu (i nie tylko)

24 lutego 2016 roku cała klasa 6b przedstawiała na języku polskim prace o tradycjach w Polsce. Wszyscy przyszli wcześniej, aby dokładnie wszystko przygotować, więc całe spotkanie przebiegło sprawnie i szybko.
Na początku wystąpili moi bracia – Bartek i Kuba oraz ich kolega Mateusz. Zrobili pracę dotyczącą Wstępów Skaryszewskich i Łowicza. Następnie wystąpiłam ja, Wiktoria, Ola i Małgosia. Nasz projekt opisywał „Ścięcie Śmierci” w Jedlińsku, a także „Barabanienie” w Iłży.
Najciekawszą prezentację zrobiły Julia, Natalka, Karolina i Amelka. Dziewczyny ubrały się w stroje z lat 20. XX wieku i pokazały jak wyglądały meble i ubrania w tym okresie.
Na koniec wystąpili Szymon, Damian i Miłosz. Wykonali pracę opisującą najbardziej typowe zwyczaje góralskie, a nawet pokazali filmik.
Ta lekcja języka polskiego pokazała nam, że polskie tradycje ludowe są bardzo ciekawe i atrakcyjne. Mam nadzieję, że będzie więcej takich zajęć.

Magdalena Rychlicka

foto>>

Zaczytani – podsumowanie

Nasza szkoła brała udział w akcji Fundacji Zaczytani.org, która polegała na zbiórce książek dla szpitali i innych instytucji, w których dzieci chore potrzebują książek. Uczniowie bardzo chętnie włączyli się do akcji, dzięki czemu zebraliśmy 267 książek, z których po selekcji – te w najlepszym stanie w ilości 130 woluminów przekazaliśmy do Powiatowego Szpitala w Starachowicach. Bardzo dziękujemy wszystkim zaangażowanym w akcję!

foto>>

Poradnik MEN

Poradnik „Rodzice, macie wybór! Wychowanie przedszkolne i edukacja szkolna dziecka sześcioletniego i siedmioletniego”

Jakie są zasady rekrutacji do szkół i przedszkoli po nowelizacji ustawy oświatowej? Jakie prawa mają rodzice? Między innymi na te pytania odpowiada poradnik MEN.

 

„Rodzice, macie wybór!” to publikacja skierowana do rodziców dzieci sześcio i siedmioletnich. Tych opiekunów, którzy stoją przed ważną decyzją czy od 1 września 2016 r. ich dzieci mają rozpocząć edukację szkolną, czy pozostać w przedszkolu.

W poradniku znajdują się m.in. informacje dotyczące zmian w ustawie o systemie oświaty,
a także zasadach rekrutacji do przedszkola. Publikacja informuje o procedurze odwoławczej w rekrutacji oraz zadaniach gminy w organizacji i prowadzeniu placówek wychowania przedszkolnego. Poradnik wyjaśnia też kwestie związane z zasadami przyjmowania dzieci do klasy I szkoły podstawowej, czy odroczeniem dziecka
z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Dodatkowo publikacja zawiera zestawienie najważniejszych pytań rodziców i odpowiedzi ekspertów MEN.

W dniu 29 grudnia 2015 roku uchwalono ustawę o zmianie ustawy o systemie oświaty. Najważniejsze zmiany dotyczyły m.in.: obowiązku szkolnego dziecka od 7. roku życia, a także prawa do rozpoczęcia edukacji szkolnej dziecka od 6. roku życia. Ustawa wprowadzała obowiązek przedszkolny dla dziecka 6-letniego oraz prawa dziecka w wieku od 3. do 5. roku życia do korzystania z wychowania przedszkolnego.

Warto przypomnieć, że w związku z nowelizacją ustawy oświatowej uruchomiono w MEN cztery numery telefonów dla rodziców i opiekunów. Są one dedykowane tym, którzy chcieliby zasięgnąć szczegółowych informacji w zakresie rozpoczęcia edukacji swoich dzieci. Eksperci ministerstwa są do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.15–16.15. Numery telefonów to:

  • 22 34 74 595 (sześciolatek w szkole)
  • 22 34 74 717 (sześciolatek w przedszkolu)
  • 22 34 74 589 (sześciolatek w przedszkolu, sześciolatek w szkole)
  • 22 34 74 467 (sześciolatek w przedszkolu, sześciolatek w szkole)

Zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem. Publikacja dostępna jest na stronie internetowej ministerstwa: www.men.gov.pl/pdr

Rodzice, macie wybór!

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Dzień otwarty

Dyrekcja i Grono Pedagogiczne serdecznie zapraszają Rodziców i dzieci urodzone w 2010 roku na
dzień otwarty szkoły 26 lutego 2016 roku w godz. 16.30 – 19.00.

 

W programie:

  • zapoznanie z organizacją pracy na rok szkolny 2016/2017;
  • zwiedzanie sali zabaw, klas, sali gimnastycznej, stołówki, biblioteki i świetlicy szkolnej;
  • zabawy i gry integracyjne dla dzieci;
  • indywidualne rozmowy z nauczycielami – dojrzałość szkolna dziecka.
error: Prosimy nie kopiować.