Tydzień Języków (nie)Obcych dobiegł końca. Nie mógł zakończyć się bez specjalnego zaakcentowania. Stąd też dnia 01 10 2014 roku o godzinie 17:00, rozpoczęliśmy nasze spotkanie od przeglądu zdjęć z dni poprzednich.
Uwzględniając, że Europejski Dzień Języków Obcych to święto wszystkich języków, postanowiliśmy tym razem skupić na języku komplementów, by wprawić wszystkich zebranych w dobry nastrój. Wiadomo sposobów jest wiele, ale najpewniejszy powiedzieć każdemu coś miłego i zaprosić do zabawy, która to ułatwi.
Uczestnicy spotkania poruszali się w rytmie dźwięków muzyki akordeonowej, kiedy muzyka umilkła należało, powiedzieć najbliżej stojącej osobie komplement taki od serca. Nie znamy treści komplementów, ale po minach uczestników można było poznać jak miłe były to stwierdzenia.
Przyszedł czas na język… dżungli. Każdy wylosował karteczkę z nazwą zwierzęcia. Następnie należało wydawać dźwięki lub poruszać się w sposób charakterystyczny dla danego zwierzaka. Przedstawiciele tego samego gatunku znajdywali się bez problemu, a zabawa była wspaniała.
W naszym podsumowaniu Tygodnia Języków (nie)Obcych nie mogło zabraknąć języka teatru – rodzaju sztuki widowiskowej, w której aktor lub grupa aktorów na żywo daje przedstawienie dla zgromadzonej publiczności. Postawiliśmy na pantomimę – rodzaj przedstawienia, w którym aktor (mim) nie używa głosu, tylko odgrywa rolę używając ruchu, mowy ciała i gestów. Ten mimodram dostarczył ogromnie pozytywnych wrażeń. Uczestnicy odgrywali różne role, wcielali się w różne postaci, zwierzęta, a także zmuszali widzów do odgadywania nazw czynności. Zabawa była przednia, nie nosiła znamion gry, w której ktoś wygrywa, a ktoś inny przegrywa. W naszej zabawie wszyscy wygrywali.
Podobnie było z zadaniami wykonanymi w trzech grupach. Członkowie drużyn rozwiązywali krzyżówki, zagadki w języku angielskim, odgadywali z jakiego języka pochodzą dane wyrazy. Wszystkie prace zostały podpisane przez ich autorów, naklejone na arkusze papieru i zawisły na korytarzach Naszej Szkoły.
Wielu emocji dostarczył też język inicjałów. Uczestnicy przekonali się, że ich imiona zdradzają charakter, a śmiech był najbardziej wymownym wyznacznikiem dobrej zabawy.
Jak przystało na biesiadę językową nie mogło zabraknąć języka muzyki. Zaproponowaliśmy uczestnikom karaoke – rodzaj rozrywki pochodzącej z Japonii i nie pomyliliśmy się, wszyscy stali się wykonawcami popularnej piosenki Britney Spears, bez względu na wiek i umiejętności wokalne.
Odśpiewanie kanonu Panie Janie i piosenki Za górami, za lasami, powierzyliśmy już jednak uzdolnionym artystom – naszej solistce Martynce Maniak i chórkowi z klasy VIa, którzy zostali przygotowani do występu pod czujnym okiem pani Marleny Beresińskiej.
Miłym akcentem naszego spotkania było wręczenie dyplomów i nagród zwycięzcom konkursu na prezentację multimedialna o krajach anglosaskich.
Jury w składzie: pani Katarzyna Albekier, pani Magdalena Baranowska, pani Sylwia Wolszakiewicz, pan Michał Tatarek przyznało:
Wyróżnienie: Bartoszowi Rybińskiemu uczniowi klasy 6b
III miejsce: Szymonowi Mikulskiemu uczniowi klasy 6a
II miejsce: Martynie Filipowicz uczennicy klasy 6a
I miejsce: praca zbiorowa – Julia Banaszkiewicz i Karolina Tuzimek – uczennice klasy 5b
Serdecznie gratulujemy!
Język tańca to nieodłączny język sztuki, który też miał swoje przysłowiowe pięć minut w czasie naszego spotkania. Piosenka zespołu Weekend pt. Ona tańczy dla mnie porwała wszystkich do tańca. Mimo, że słowa były w języku kaszubskim to jak się okazało języki łączą ludzi i mogą być gwarantem fantastycznej zabawy.
Zatem cel naszego Tygodnia Języków (nie)Obcych – wykazanie, że: Języki Łączą Ludzi – został osiągnięty.