Ortografia na religii? A może na matematyce? Dlaczego nie!

Ósmy lutego był w naszej szkole Dniem Ortografii. I to wcale nie byle jakim! Już kilka dni wcześniej uczniowie klas piątych wykonali plakaty, ortogramy, mapy myśli i ortograficzne rymowanki, które wykorzystali do przystrojenia gablot na korytarzach szkolnych. Największym zainteresowaniem cieszyły się w  rysunki ortograficzne, których powstało tak dużo, że powoli brakowało miejsca do ich przyklejania.

W tym dniu uczniowie nie tylko na języku polskim zmagali się z zawiłościami naszej rodzimej ortografii. Na matematyce tworzyli kreatywne dyktanda matematyczne i wspólnie wykonywali „Ilustrowany Słownik Matematyczny”.  Na zajęciach wychowania fizycznego też nie było lekko! Najpierw rozgrzewka, ale tuż po niej biegające dyktando i drużynowe uzupełnianie luk wyrazowych;  tym razem nie liczyło się hasło „kto pierwszy, ten lepszy” – tylko – „lepiej dłużej, a dokładniej. Na religii uczniowie pracowali w grupach i wspólne tworzyli ortograficzne rysunki o tematyce biblijnej.

Uczniowie klas młodszych również czynnie włączyli się do zabawy. Uczniowie klasy 3b i 3c wykonali plakaty o poprawnej polszczyźnie i zasadach ortograficznych, które teraz zdobią korytarz szkolny na drugim piętrze. Natomiast klasa 2b tworzyła kolorowe ortogramy w programie komputerowym.

Na przerwach drzwi biblioteki się nie zamykały! Tam na naszych uczniów czekały konkursy, krzyżówki, quizy i rebusy.

Tego dnia rodzice też nie mieli lekko J W końcu zwieńczeniem Dnia Ortografii był Szkolny Konkurs pod hasłem „Co dwie głowy, to NIE jedna”.  Uczniowie mogli przyjść na dyktando wraz z osobami towarzyszącymi. Salę gimnastyczną wypełniło ponad 50 osób, które postanowiły stawić czoła ortograficznym trudnościom.

foto>>

Organizator

Mariola Czajkowska-Ludwisiak

error: Prosimy nie kopiować.