utworzone przez Beata Ruszkowska | wrz 28, 2018
W tradycję naszej szkoły wpisały się „Otrzęsiny” klas pierwszych. W tym roku odbyły się pod hasłem: „Jestem dobrym uczniem i Polakiem”. Pierwszoklasiści musieli wykazać się znajomością symboli narodowych i wiadomościami o Polsce. Swoją sprawność zaprezentowali w konkurencjach sportowych, a poczucie rytmu podczas nauki krakowiaka. Ostatnim zadaniem było zjedzenie kanapeczki „na ostro” i wypicie napoju „na kwaśno”, po których należało się pięknie uśmiechnąć. Pierwszoklasiści zdali egzamin. Witajcie w naszym gronie! Foto>>
utworzone przez Beata Rybińska | wrz 28, 2018
W obliczu zbliżającej się 100 Rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości nasza szkoła przyłączyła się do projektu „100 kartek na 100-lecie Niepodległości”.
100 szkół z całej Polski prześle pozdrowienia z okazji tego święta. Uczniowie będą mieli możliwość dokonania niewielkiego czynu upamiętniającego wielkie poświęcenie milionów Polaków w drodze do odzyskania niepodległości.
A oto zasady:
Na kartce w widocznym miejscu umieszczamy napis I’M PROUD TO BE POLISH, nazwę szkoły oraz miejscowości. Kartki mogą być wykonane samodzielnie przez uczniów lub mogą być gotowe, ale muszą zawierać ilustrację/zdjęcie miejscowości.
Gotowe kartki oddajemy do 20 października
Koordynator akcji: Magdalena Baranowska

utworzone przez Beata Rybińska | wrz 28, 2018
W ramach popularyzowania czytelnictwa klasy 7 pod opieką nauczycieli bibliotekarzy wzięły udział w spotkaniu autorskim z pisarzem radomskim Adrianem Szarym w Filii Miejskiej Biblioteki Publicznej nr 1. Uczniowie z zaciekawieniem wysłuchali pisarza. Adrian Szary przedstawił młodzieży tematykę swoich utworów. Uczniowie zadawali pytania dotyczące drogi literackiej gościa, tego co trzeba robić, żeby napisać wiersz i stać się sławnym pisarzem, skąd czerpać tematy, jak długo pisze się wiersz lub książkę itp. Na koniec uczniowie zdobyli autograf pisarza.
foto>>
Małgorzata Janiszewska
utworzone przez Beata Ruszkowska | wrz 26, 2018
21 września klasa 1c odwiedziła zagrodę – „Ale heca”. Dzieci obserwowały i karmiły zwierzęta. Dowiedziały się o nich wielu ciekawostek dotyczących stylu życia. Dużym zainteresowaniem cieszyły się: konkurs plastyczny, trampolina, łowienie ryb, gry planszowe, bierki oraz wypychanie maskotek sianem. Pobyt uatrakcyjniło grillowanie kiełbasek i wspólny posiłek na świeżym powietrzu. Foto>>
utworzone przez Beata Rybińska | wrz 25, 2018
100 działań z wynikiem 100 na 100-lecie Niepodległej
Zasady:
- Zabawa trwa w okresie 1 X – 6 XI 2018r. i polega na ułożeniu 100 działań matematycznych, których wynik równa się 100.
- Działania wymyślają chętni uczniowie z klas 4-8 i przynoszą je przez cały tydzień do nauczycieli matematyki.
- Działania powinny być zapisane wraz z poprawnymi obliczeniami na zwykłej (podpisanej swoim imieniem, nazwiskiem i klasą) kartce.
- W każdym tygodniu należy ułożyć działanie zgodnie z podanymi warunkami.
- Nauczyciele pod koniec każdego tygodnia wybierają dwadzieścia najbardziej pomysłowych działań i umieszczają je w gablotce przy sali 31.
- 9 listopada 2018 r. wszystkie poprawne i wybrane wcześniej działania zostaną umieszczone w gablotce przy sali 31 – będzie ich 100 oraz ich 100 wyników wynoszących 100.
Życzymy Wam co najmniej stu pomysłów i po stokroć kreatywnej pracy😊
Organizatorzy
Warunki na każdy tydzień:
1X – 5X |
Wyrażenie tylko na liczbach całkowitych |
8X – 12X |
Działania złożone tylko z mnożenia |
15X – 19X |
Wyrażenie z wykorzystaniem tej samej cyfry |
22X – 26X |
Działania złożone tylko z dzielenia i odejmowania |
29X – 2XI |
Wyrażenie z wykorzystaniem sześciu cyfr |
utworzone przez Beata Rybińska | wrz 20, 2018
18 września klasa 3a pojechała na wycieczkę do Kurozwęk. Dzieci zapoznały się z historią pałacu, zamieszkujących go rodów, a także z aktualnymi ciekawostkami. Zwiedzały salę balową, salony, taras widokowy, krużganki i XVIII w. kaplicę, dziedziniec, lochy i muzeum -„Skarby i pamiątki rodu Popielów oraz obrazy Józefa Czapskiego”. W piwnicach pałacu zorganizowana została salka muzealna, w której dzieci obejrzały reprodukcje broni rycerskiej oraz zabytki znalezione podczas prowadzonego od 2000 roku odgruzowywania i porządkowania piwnic zamkowych. Za pałacem czekał na dzieci wóz „safari bizon”, którym wjechały na łąkę pomiędzy bizony i miały możliwość spotkania „oko w oko” z majestatycznym zwierzęciem. Pani przewodnik ciekawie opowiadała o bizonach, historii pojawienia się ich w Kurozwękach oraz przytaczała różne anegdoty z nimi związane. W powrotnej drodze można było obejrzeć: lamy, osła, kucyki szetlandzkie, strusia. Po smacznym obiedzie w sali pałacowej dzieci spacerkiem zbliżały się do labiryntu – labiryntu w patriotycznym tonie. Kształt labiryntu nawiązuje do obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Dzieci przechadzały się ścieżkami między kukurydzą w kształcie popiersia marszałka Józefa Piłsudskiego, wtopionego w aktualny kształt naszego kraju. Każdy z uczestników dostał mapę wszystkich ścieżek. Miał odnaleźć punkty ze specjalnymi bonusami i wypełnić nimi zaznaczone pola. Gra terenowa zakończyła się sukcesem: wszyscy odnaleźli punkty i otrzymali nagrody. Gdy klasa 3a wróciła na teren parku, bawiła się na placu zabaw, chłopcy grali w cymbergaja, były także lody, kupowanie pamiątek, zdjęcia na bizonie. Niestety pobyt w Kurozwękach szybko minął. Wszyscy pełni niesamowitych wrażeń, w dobrych humorach, ale też i zmęczeni, udali się w drogę powrotną.
foto>>
Marzena Skierczyńska