utworzone przez Beata Ruszkowska | kwi 13, 2020
Trwa nauka zdalna, ale uczniowie z klas 3b i 3c nie zapomnieli o tradycjach świątecznych związanych z Wielkanocą. Rozmawiali o nich z nauczycielami, czytali oraz wykonywali ćwiczenia. Zachęceni przez nauczycieli przygotowali w domu piękne ozdoby świąteczne. Foto>>
utworzone przez Beata Rybińska | kwi 8, 2020
Zgodnie z obietnicą prezentujemy Wasze pomysły na spędzanie czasu w domu. Pierwszy z nich to aktywna zabawa na świeżym powietrzu według Bartosza Skwarczyńskiego. Inny sposób na nudę w domu znalazła Amelka Jakubiak z mamą. Łączą one przyjemne z pożytecznym i tworzą piękne stroiki dla grupy Widzialna Ręka – Radom.
#zostanwdomu 🏠
#odkryjsiebie 😊
Brawo kochani!!!



utworzone przez Beata Rybińska | mar 26, 2020
Drodzy uczniowie!
W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o Wasze bezpieczeństwo apeluje o stosowanie się do zaleceń. Bardzo istotne jest, abyście w tym trudnym dla Wszystkich okresie zaniechali kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikali miejsc publicznych oraz pozostali w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia, nie tylko Was, ale i Waszych bliskich.
utworzone przez Beata Rybińska | mar 26, 2020
Szanowni Rodzice i Opiekunowie!
W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży apeluje o wzmożenie nadzoru nad pociechami. W tym trudnym dla wszystkich okresie, szczególnie istotne jest, aby respektować ustanowione zasady, a dzieci i młodzież uczulić na konieczność zaniechania kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikanie miejsc publicznych oraz pozostanie w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia Państwa i Waszych bliskich.
utworzone przez Beata Ruszkowska | mar 22, 2020
Drodzy rodzice!
Obecnie znajdujemy się w sytuacji wyjątkowej, ponieważ zupełnie do tego nieprzygotowani, straciliśmy poczucie bezpieczeństwa. Powoli uruchamiają się nasze mechanizmy adaptacyjne, jednak ilość docierających informacji o zagrożeniu podsyca niepokój i rodzi lęk. Od nas dorosłych, od rodziców zależy, jak dzieci poradzą sobie w najbliższych dniach, czy tygodniach. Dzieci przeżywają nie tyle sam fakt istnienia koronawirusa, bo ten dla nich, tak jak i dla nas jest dość abstrakcyjny, ale dzieci reagują na panikę rodziców wyrażającą się chociażby ciągłym nakazywaniem mycia rąk czy zakazywaniem wychodzenia z domu.
Poniżej przedstawione są tylko propozycje, które nie są obligujące, ale może warto chociaż je przeczytać.
Co robić? Jak reagować?
Ø Ważna jest gotowość do rozmowy, umożliwienie wygadania się w gronie najbliższych, lub on line – z przyjaciółmi;
Ø Zalecana jest tzw. postawa drużynowa, czyli mówienie z przekonaniem (nawet gdy wewnętrznie odczuwamy niepokój), że PORADZIMY SOBIE (np. „Rozumiem, że się martwisz, ale jesteśmy razem, damy radę”);
Zadaniem rodzica jest zająć się emocjami dziecka, gdy komunikuje wprost lub swym zachowaniem obawy związane z koronawirusem. Należy, uwzględniając wiek dziecka wytłumaczyć, co się dzieje, np. to, dlaczego nie ma szkoły, dlaczego dziecko musi dostosować się do nowych norm postępowania, nie może spotkać się z dziadkami, itp.
Ø Istotna jest ochrona dzieci przed nadmiarem informacji medialnych na temat epidemii;
Ø Warto wspólnie zaplanować czas wolny: z szuflad wyciągnąć gry, pozwolić dzieciom na wyrażenie swoich potrzeb co do formy aktywności – wykorzystajmy czas na budowanie relacji, poznawanie ich;
Ø Warto zadbać o strukturę dnia:
v Zaplanować czas na szkolne obowiązki i monitorowanie ich realizacji (sprawdzenie informacji od nauczycieli, upewnienie się, czy dziecko wie, co ma zrobić, pomóc w sytuacji tego wymagającej). Należy zadbać o odpowiednią porę i miejsce pracy dziecka, a w miarę możliwości ograniczyć ilość bodźców rozpraszających. W sytuacji, gdy dziecko ma kłopot z organizacja czasu warto opracować harmonogram uwzględniający zadania do wykonania, przerwy, z możliwością wykreślania zakończonych czynności;
v Zaplanować czas na rozrywkę, a tu – na aktywność własną dziecka/ nastolatka (gry, kontakt z kolegami, zabawa) oraz czas wspólny.
Istotne, by kontrolować czas spędzany w Sieci oraz strony, filmy i treści przeglądane przez dzieci. Warto wykorzystać takie sytuacje „kontroli” do rozmowy na temat zagrożeń, ale i korzyści
v Warto znaleźć czas na wspólne posiłki, przygotowywanie ich, sprzątanie – to także może być dobrze spędzony z dzieckiem czas.
Ø Dla wierzących pomocna może także być modlitwa, medytacja.
WSPÓLNYMI SIŁAMI NA PEWNO UDA NAM SIĘ PRZETRWAĆ TEN CZAS.
utworzone przez Tomasz Bernat | mar 15, 2020
Mazowiecki Kurator Oświaty przekazuje informacje dotyczące koronowirusa i związanego z tym zamknięcia szkół. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami. Wszyscy zdajemy sobie sprawę jak ważne jest prawidłowe zachowanie i jak wielka odpowiedzialność spoczywa w tej chwili na nas wszystkich.
Pismo do Rodziców
Pismo do uczniów