Zostań ilustratorem
Stwórz obrazkową baśń dla Szkolnego Teatru Kamishibai.
Stwórz obrazkową baśń dla Szkolnego Teatru Kamishibai.
Publiczne Gimnazjum nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Polskich Noblistów w Radomiu już po raz trzeci organizuje Konkurs na Małą Formę Przestrzenną pod hasłem Architektura Radomia. Edycja 2016: Radom biznesowy i industrialny – w 40. rocznicę Czerwca ’76. W konkursie mogą wziąć udział dwuosobowe zespoły z klas IV, V i VI szkół podstawowych. Zgłoszenia drużyn przyjmują panie Beata Rybińska i Grażyna Błaszczyk do 8 kwietnia 2016 r. Prace należy dostarczyć do 29 kwietnia 2016 r. Konkurs objęty jest patronatem honorowym Prezydenta Miasta Radomia i Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz patronatem merytorycznym Dziekana Wydziału Sztuki Uniwersytetu Technologiczno – Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu i Pracowni Architektonicznej Rodak Architekci. Patronat medialny nad imprezą objęła telewizja internetowa Zebrra.tv.
Zapraszamy!
Oto wyniki głosowania na najbardziej wiosenny strój:
I miejsce – Anastazja Kowalczyk, klasa 6b
II miejsce – Natalia Baćmaga, klasa 5b
Martika Chustecka, klasa 6a
III miejsce – Filip Bartysiewicz, klasa 4b
Gratulujemy!
Klasy 1-3
I Miejsce: Marta Kalbarczyk kl. 0c i Agata Kalbarczyk kl. 2d
II Miejsce: Marysia Wiktorzak kl. 2b i Jan Wiktorzak kl. 5a
Wyróżnienie: Miłosz Grosiak kl. 3a
Klasy 4-6
I Miejsce ex aeguo zajęły prace: Aleksandry Faryny z kl. 6a i Alicji Faryny z kl. 4b oraz Julii Świątek z kl. 5b i Jakuba Świątka z kl. 6a
II Miejsce ex aeguo zajęły prace: Joanny Michalczewskiej z kl. 6b oraz Katarzyny Szczepaniak z kl. 6a i Anny Szczepaniak z kl. 5b
III Miejsce ex aeguo zajęły prace: Amelii Cis z kl. 4a oraz Natalii Czerwińskiej i Julii Czerwińskiej z kl. 4b
Wyróżnienia:
Szczególne wyróżnienie: Inga Wróbel i Igor Wróbel z kl. 4b
Gratulujemy!
Dnia 23 marca 2016 roku obchodziliśmy w klasie setną lekcję języka polskiego. Wcześniej wspólnie ustaliliśmy jak ma wyglądać „Teleturniej ortograficzny”, który był pomysłem Natalii Nowak.
Przed konkursem ozdobiliśmy klasę kolorowymi literami i napisem „Ortograficzne rewolucje”. Po ustawieniu ławek ogłoszono pierwszą konkurencję. Teleturniej prowadziły: Natalia Nowak, Natalia Pawelec i Natalia Łukasik. Na początku rozdały wszystkim po dwa plastikowe kubki. Czerwony oznaczał koniec gry dla zawodnika, a zielony dalszą grę.
Pierwsze zmaganie polegało na przeliterowaniu danego wyrazu. Druga konkurencja polegała na tym, aby po usłyszeniu słowa podnieść do góry patyczek z odpowiednią literą, np. „ż”, „rz”, „ch”, „h”, „u” albo „ó. W tym zadaniu brały udział równocześnie dwie osoby. Gdy Kuba Cielecki i Mikołaj Pacyna przygotowywali trzecią rundę, prowadzące zadawały kolejne ortograficzne pytania i wytypowały finalistów. Byli to: Maciek Borowiecki, Alicja Faryna oraz Szymon Ciesak. Po burzliwych i emocjonujących zmaganiach Alicja Faryna została zwyciężczynią konkursu. Szymon zajął drugie miejsca, a Maciek dostał brązowy medal.
Na koniec wszyscy otrzymali dyplomy i ciastka na osłodę.
Magdalena Nowak, klasa 4b
We wtorek 15 marca 2016 roku pięćdziesięciu dwóch uczniów z klas 4 – 6 naszej szkoły, Pani Dyrektor Izabela Leśniewska oraz jeden z rodziców – Pan Sławomir Chojnacki spotkali się, aby stać się jednymi z konstruktorów największego Dywanu Sierpińskiego na świecie!
Pomysłodawcami projektu są Jose Luis Rodriguez Blancas, profesor matematyki na Uniwersytecie w Almerii (Hiszpania) oraz Dawid Crespo Casteleiro, nauczyciel matematyki w tamtejszej szkole średniej. Ideą projektu jest budowa przy użyciu kolorowych naklejek ogromnego Dywanu Sierpińskiego (o wymiarach 43,74 m na 43,74 m) przy współpracy prawie 33 000 osób z różnych krajów świata. Temat projektu dotyczy fraktala opisanego dokładnie 100 lat temu przez polskiego matematyka Wacława Sierpińskiego. W naszej szkole koordynatorami projektu były nauczycielki matematyki: Beata Rybińska i Monika Adamska.
Uczniowie rozpoczęli spotkanie od obejrzenia prezentacji, w której zostali zapoznani z fraktalami, postacią Wacława Sierpińskiego oraz jego fraktalowym dywanem. Następnie wszyscy ochoczo przystąpili do pracy. Każdy uczestnik otrzymał komplet oryginalnych naklejek, którymi wykleił gotowy kwadratowy szablon. Każdy szablon miał z drugiej strony wydrukowane logo naszej szkoły, na którym podpisali się wszyscy uczestnicy warsztatów. Z każdych ośmiu małych dywanów uczniowie skleili osiem większych, a następnie wszystkie kawałki połączono w jeden, tworząc w ten sposób czwartą iterację Dywanu Sierpińskiego.
Kolejnym krokiem w realizacji projektu przez uczniów będzie wysłanie naszego dywanu na Politechnikę Śląską, gdzie z podobnych kawałków przekazanych przez wszystkich uczestników z Polski, utworzona zostanie piąta iteracja – kwadrat o boku niemal 5m. Finał projektu będzie miał miejsce w czerwcu tego roku w Hiszpanii, gdzie 512 kawałków nadesłanych z całego Świata połączonych zostanie w wielki fraktal – ich Dywan Sierpińskiego będzie miał bok o długości aż 44 m.
Jesteśmy dumni, że uczestniczyliśmy w tym ciekawym projekcie i bardzo się cieszymy, że dołożyliśmy swą małą cegiełkę do powstania wielkiej struktury geometrycznej, jaką jest Dywan Sierpińskiego.
relacja w portalu cozadzien.pl
Bardzo dziękujemy wszystkim za tak liczne przybycie i zaangażowanie!