Konkurs „Architektura Radomia”

Publiczne Gimnazjum nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Polskich Noblistów w Radomiu już po raz trzeci organizuje Konkurs na Małą Formę Przestrzenną pod hasłem Architektura Radomia. Edycja 2016: Radom biznesowy i industrialny – w 40. rocznicę Czerwca ’76. W konkursie mogą wziąć udział dwuosobowe zespoły z klas IV, V i VI szkół podstawowych. Zgłoszenia drużyn przyjmują panie Beata Rybińska i Grażyna Błaszczyk do 8 kwietnia 2016 r. Prace należy dostarczyć do 29 kwietnia 2016 r. Konkurs objęty jest patronatem honorowym Prezydenta Miasta Radomia i Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz patronatem merytorycznym Dziekana Wydziału Sztuki Uniwersytetu Technologiczno – Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu i Pracowni Architektonicznej Rodak Architekci. Patronat medialny nad imprezą objęła telewizja internetowa Zebrra.tv.

warunki uczestnictwa

lista obiektów

Zapraszamy!

Najbardziej wiosenny strój – wyniki

Oto wyniki głosowania na najbardziej wiosenny strój:

I miejsce – Anastazja Kowalczyk, klasa 6b

II miejsce – Natalia Baćmaga, klasa 5b

Martika Chustecka, klasa 6a

III miejsce – Filip Bartysiewicz, klasa 4b

Gratulujemy!

Konkurs „Stroik wielkanocny” – rozstrzygnięcie

foto>>

Klasy 1-3

I Miejsce: Marta Kalbarczyk kl. 0c i Agata Kalbarczyk kl. 2d

II Miejsce: Marysia Wiktorzak kl. 2b i Jan Wiktorzak kl. 5a

Wyróżnienie: Miłosz Grosiak kl. 3a

Klasy 4-6

I Miejsce ex aeguo zajęły prace: Aleksandry Faryny z kl. 6a i Alicji Faryny z kl. 4b oraz Julii Świątek z kl. 5b i Jakuba Świątka z kl. 6a

II Miejsce ex aeguo zajęły prace: Joanny Michalczewskiej z kl. 6b oraz Katarzyny Szczepaniak z kl. 6a i Anny Szczepaniak z kl. 5b

III Miejsce ex aeguo zajęły prace: Amelii Cis z kl. 4a oraz Natalii Czerwińskiej  i Julii Czerwińskiej z kl. 4b

Wyróżnienia: 

Szczególne wyróżnienie: Inga Wróbel i Igor Wróbel z kl. 4b

  1. Małgorzata Grymuła kl.6b
  2. Julia Banaszkiewicz kl.6b
  3. Jakub Sadowy kl. 5a
  4. Ola Goguła kl. 6b
  5. Anastazja Kowalczyk kl. 6b
  6. Oliwia Chojnacka kl. 6a
  7. Szymon Borkowicz kl. 6b
  8. Wiktoria Kietla kl. 6b
  9. Piotr Zych kl. 3a i Paweł Zych kl. 6b
  10. Anna Kuźmińska kl. 6a
  11. Aleksandra Wosiak kl. 5a

Gratulujemy!

Jubileusz 100. lekcji języka polskiego w klasie 4b

Dnia 23 marca 2016 roku obchodziliśmy w klasie setną lekcję języka polskiego. Wcześniej wspólnie ustaliliśmy jak ma wyglądać „Teleturniej ortograficzny”, który był pomysłem Natalii Nowak.

Przed konkursem ozdobiliśmy klasę kolorowymi literami i napisem „Ortograficzne rewolucje”. Po ustawieniu ławek ogłoszono pierwszą konkurencję. Teleturniej prowadziły: Natalia Nowak, Natalia Pawelec i Natalia Łukasik. Na początku rozdały wszystkim po dwa plastikowe kubki. Czerwony oznaczał koniec gry dla zawodnika, a zielony dalszą grę.

Pierwsze zmaganie polegało na przeliterowaniu danego wyrazu. Druga konkurencja polegała na tym, aby po usłyszeniu słowa podnieść do góry patyczek z odpowiednią literą, np. „ż”, „rz”, „ch”, „h”, „u” albo „ó. W tym zadaniu brały udział równocześnie dwie osoby. Gdy Kuba Cielecki i Mikołaj Pacyna przygotowywali trzecią rundę, prowadzące zadawały kolejne ortograficzne pytania i wytypowały finalistów. Byli to: Maciek Borowiecki, Alicja Faryna oraz Szymon Ciesak. Po burzliwych i emocjonujących zmaganiach Alicja Faryna została zwyciężczynią konkursu. Szymon zajął drugie miejsca, a Maciek dostał brązowy medal.

Na koniec wszyscy otrzymali dyplomy i ciastka na osłodę.

foto>>

Magdalena Nowak, klasa 4b

Sierpinski Carpet Project – realizacja

We wtorek 15 marca 2016 roku pięćdziesięciu dwóch uczniów z klas 4 – 6 naszej szkoły, Pani Dyrektor Izabela Leśniewska oraz jeden z rodziców – Pan Sławomir Chojnacki spotkali się, aby stać się jednymi z konstruktorów największego Dywanu Sierpińskiego na świecie!

Pomysłodawcami  projektu są Jose Luis Rodriguez Blancas, profesor matematyki na Uniwersytecie w Almerii (Hiszpania) oraz Dawid Crespo Casteleiro, nauczyciel matematyki w tamtejszej szkole średniej. Ideą projektu jest budowa przy użyciu kolorowych naklejek ogromnego Dywanu Sierpińskiego (o wymiarach 43,74 m na 43,74 m) przy współpracy prawie 33 000 osób z różnych krajów świata. Temat projektu dotyczy fraktala opisanego dokładnie 100 lat temu przez polskiego matematyka Wacława Sierpińskiego. W naszej szkole koordynatorami projektu były nauczycielki matematyki: Beata Rybińska i Monika Adamska.

Uczniowie rozpoczęli spotkanie od obejrzenia prezentacji, w której zostali zapoznani z fraktalami, postacią Wacława Sierpińskiego oraz jego fraktalowym dywanem. Następnie wszyscy ochoczo przystąpili do pracy. Każdy uczestnik otrzymał komplet oryginalnych naklejek, którymi wykleił gotowy kwadratowy szablon. Każdy szablon miał z drugiej strony wydrukowane logo naszej szkoły, na którym podpisali się wszyscy uczestnicy warsztatów. Z każdych ośmiu małych dywanów uczniowie skleili osiem większych, a następnie wszystkie kawałki połączono w jeden, tworząc w ten sposób czwartą iterację Dywanu Sierpińskiego.

Kolejnym krokiem w realizacji projektu przez uczniów będzie wysłanie naszego dywanu na Politechnikę Śląską, gdzie z podobnych kawałków przekazanych przez wszystkich uczestników z Polski, utworzona zostanie piąta iteracja – kwadrat o boku niemal 5m. Finał projektu będzie miał miejsce w czerwcu tego roku w Hiszpanii, gdzie 512 kawałków nadesłanych z całego Świata  połączonych zostanie w wielki fraktal  – ich Dywan Sierpińskiego będzie miał bok o długości aż 44 m.

Jesteśmy dumni, że uczestniczyliśmy w tym ciekawym projekcie i bardzo się cieszymy, że dołożyliśmy swą małą cegiełkę do powstania wielkiej struktury geometrycznej, jaką jest Dywan Sierpińskiego.

foto>>

relacja w portalu cozadzien.pl

Bardzo dziękujemy wszystkim za tak liczne przybycie i zaangażowanie!

error: Prosimy nie kopiować.