Palmy, kokosy, podróże

W dniu 24 stycznia na lekcji języka polskiego przedstawialiśmy projekt swojego biura podróży. Zadanie to robiliśmy w kilkuosobowych grupach. Na wykonie projektu mieliśmy jeden tydzień. Każda z grup miała zaprojektować logo swojego biura, ulotkę reklamową z ofertą danego biura oraz plan wycieczek, które będą sprzedawane w biurach podróży. Przed prezentacją swoich prac, każda z grup miała trochę czasu na przygotowanie sali, przypięcie logo do tablicy i ustawienie ławek. W sali lekcyjnej nie zabrakło dekoracji typowych dla biur podróży, pojawiły się kolorowe plansze i tropikalne palmy. Jedna z grup nagrała reklamę swojego biura, a jeszcze inna zrobiła nawet własną stronę internetową.
Do grupy prezentującej swój projekt przychodziła inna grupa, która udawała rodzinę lub grupkę przyjaciół i szukała dla siebie najciekawszej oferty wyjazdowej.
Najciekawsze było to, że każda grupa miała inne pomysły na swoje biuro podróży. Lekcja trwała dwie godziny, dzięki czemu każda z grup zdążyła zaprezentować swoją ofertę. Te lekcje minęły bardzo szybko, ale dzięki nim udało nam się chociaż trochę dowiedzieć jak wygląda praca osób w biurze podróży i o czym należy pamiętać podczas wyboru wycieczki do ciepłych krajów.
Chciałabym więcej takich zajęć.

foto>>

Julia Król, klasa 5b

Setna lekcja języka polskiego w klasie 5a!

Jak powszechnie wiadomo – każda okazja jest dobra, aby się bawić, prawda? O tym doskonale wiedzą uczniowie klasy 5a. To właśnie oni numerują w zeszytach lekcje i z ogromną niecierpliwością wyczekiwali tej jubileuszowej, czyli setnej lekcji języka polskiego. To już taka nasza mała tradycja, że co roku organizujemy jakiś konkurs, przystrajamy salę lekcyjną balonami, drukujemy piękne dyplomy, a nawet przynosimy mały poczęstunek. W tym roku uczniowie klasy piątej postawili na ortografię i… nie żałowali swojego wyboru :).
Było bardzo wesoło, ale jak to podczas konkursów bywa – nie zabrakło też odrobiny rywalizacji i nerwów.
Niektórzy już odliczają dni do naszej 200 lekcji…

foto>>

Mariola Czajkowska-Ludwisiak

Szkolny Konkurs Ortograficzny „Co dwie głowy, to NIE jedna”

8 lutego o godzinie 15.00 odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny pod hasłem „Co dwie głowy, to NIE jedna”. W tegorocznym konkursie uczniowie zmierzyli się z ortograficznymi zawiłościami nie w pojedynkę, a w parach. Salę gimnastyczną wypełniło ponad 50 osób, które postanowiły zmierzyć się z meandrami polskiej pisowni.
A oto zwycięzcy tegorocznego Konkursu Ortograficznego „Co dwie głowy, to NIE jedna”:

I MIEJSCE
Alicja Faryna z klasy 5b i pani Marzena Faryna
II MIEJSCE
Natalia Mikulska z klasy 4b i pani Eliza Mikulska
III MIEJSCE
Kacper Pypeć z klasy 4b i pani Elżbieta Pypeć

Gratuluję medalistom zwycięstwa, a pozostałym uczestnikom odwagi za to, że z własnej, nieprzymuszonej woli stawili czoła momentami bardzo podstępnej i zawiłej ortografii.

Do zobaczenia za rok!
Mariola Czajkowska-Ludwisiak

Poniżej zamieszczam treść dyktanda, z którym przyszło się zmierzyć tegorocznym śmiałkom:

Koszmarna ortografia
Bożenka na co dzień przerzucała różne teksty dyktand. Chciała przede wszystkim powtórzyć główne zasady ortograficzne, a poza tym musiała przygotować się do sprawdziany z pisowni wyrażeń przyimkowych. Na ogół nie miała trudności z ortografią i podczas klasówek nieraz podpowiadała koleżankom, lecz przyimki były po prostu uciążliwe.
W czasie wytężonej pracy przychodziły jej do głowy przeróżne myśli. W jej pokoju panował ogromny nieporządek, a na nogach miała haniebnie brudne buty. Rzuciła się na łóżko, czyniąc przy tym ogromny chaos i harmider. Podczas czytania reguł bez wahania wybuchła wrzaskliwym chichotem. W ogóle nie rozumiała dlaczego „na skutek” pisze się inaczej niż „wskutek”, a „naprawdę” inaczej niż „na pewno”? Albo jak odróżnić „lód” od „ludu” albo „Jerzego” od „jeża”.
Zmęczony umysł Bożenki domagał się odpoczynku. Postanowiła zapomnieć na chwilę o ortografii i zająć się nauką francuskiego. W tajemnicy przed rodzicami wkuwała francuskie słówka, bo ciotka Hiacynta jest podobno rodowitą Francuzką, czyli oryginalną paryżanką wprost spod wieży Eiffla.
Później pomyślała, że byłoby dobrze dostać z dyktanda przynajmniej czwórkę i od nowa z zapałem wzięła się do pracy. Wtenczas zabrzęczał mosiężny dzwonek do drzwi…

Zabawa karnawałowa w świetlicy Caritas

Koło Wolontariatu Pomocna Dłoń po raz kolejny zorganizowało zabawę karnawałową dla Podopiecznych Świetlicy Caritas Pallotyńska, do której uczęszczają również Nasi Uczniowie. 10 lutego 2017 roku wróżki, królewny, czarownice, batmany i inne postacie zawładnęły świetlicą.
Liczne konkursy, tańce dyskotekowe, zamek dmuchany dostarczyły mnóstwa radości Uczestnikom zabawy. Nasi Sponsorzy zadbali o smaczne przekąski: popcorn, watę cukrową, drożdżówki. Każde dziecko otrzymało pamiątkowe upominki. Wszyscy uczestniczący w konkursach zostali nagrodzeni samodzielnie wybranymi gadżetami.

foto>>

Monika Witkowska

Szkolny Dzień Ortografii

Ortografia na religii? A może na matematyce? Dlaczego nie!

Ósmy lutego był w naszej szkole Dniem Ortografii. I to wcale nie byle jakim! Już kilka dni wcześniej uczniowie klas piątych wykonali plakaty, ortogramy, mapy myśli i ortograficzne rymowanki, które wykorzystali do przystrojenia gablot na korytarzach szkolnych. Największym zainteresowaniem cieszyły się w  rysunki ortograficzne, których powstało tak dużo, że powoli brakowało miejsca do ich przyklejania.

W tym dniu uczniowie nie tylko na języku polskim zmagali się z zawiłościami naszej rodzimej ortografii. Na matematyce tworzyli kreatywne dyktanda matematyczne i wspólnie wykonywali „Ilustrowany Słownik Matematyczny”.  Na zajęciach wychowania fizycznego też nie było lekko! Najpierw rozgrzewka, ale tuż po niej biegające dyktando i drużynowe uzupełnianie luk wyrazowych;  tym razem nie liczyło się hasło „kto pierwszy, ten lepszy” – tylko – „lepiej dłużej, a dokładniej. Na religii uczniowie pracowali w grupach i wspólne tworzyli ortograficzne rysunki o tematyce biblijnej.

Uczniowie klas młodszych również czynnie włączyli się do zabawy. Uczniowie klasy 3b i 3c wykonali plakaty o poprawnej polszczyźnie i zasadach ortograficznych, które teraz zdobią korytarz szkolny na drugim piętrze. Natomiast klasa 2b tworzyła kolorowe ortogramy w programie komputerowym.

Na przerwach drzwi biblioteki się nie zamykały! Tam na naszych uczniów czekały konkursy, krzyżówki, quizy i rebusy.

Tego dnia rodzice też nie mieli lekko J W końcu zwieńczeniem Dnia Ortografii był Szkolny Konkurs pod hasłem „Co dwie głowy, to NIE jedna”.  Uczniowie mogli przyjść na dyktando wraz z osobami towarzyszącymi. Salę gimnastyczną wypełniło ponad 50 osób, które postanowiły stawić czoła ortograficznym trudnościom.

foto>>

Organizator

Mariola Czajkowska-Ludwisiak

Zabawa karnawałowa klas 0 – 3

10 lutego odbyła się w naszej szkole zabawa karnawałowa dla dzieci z klas 0 – 3. Piękną dekorację sali na ten dzień przygotowała pani Grażyna Błaszczyk. Uczniowie w różnorodnych, fantastycznych przebraniach bawili się przy akompaniamencie muzyki zespołu. W trakcie zabawy nie zabrakło również konkursów, które budziły wiele emocji. Foto>>

error: Prosimy nie kopiować.