Przez ostatni tydzień na lekcjach językach polskiego omawialiśmy lekturę pt. „Spotkanie nad morzem” Jadwigi Korczakowskiej. Nie jest łatwo zrozumieć życie głównej bohaterki, która była niewidoma. Aby chociaż trochę poczuć się jak Elza mieliśmy do wykonania pewne zadania. Polegały one na pokazaniu nam jak wygląda życie osoby niewidomej. Doświadczenia miały na celu uświadomienie nam jak zwykłe czynności życiowe, które nam nie sprawiają żadnego problemu, mogą być trudne do pokonania dla osób niewidomych. Mieliśmy na przykład dość do ławki ze środka sali, ale aby nie było tak łatwo – Pani zasłoniła nam oczy szalikiem. Okazało się, że to, co robimy kilkanaście razy dziennie wcale nie jest takie proste. Trzeba uważać, żeby się nie przewrócić, nie uderzyć o ławkę czy nikogo nie potrącić.

Pani pokazała nam również rysunki, na których umieszczone były wystające elementy (np. makaron, patyki, kora drzewa, wykałaczki, bibuła, piasek). Naszym zadaniem było odgadnąć, co dany rysunek przedstawia lub z jakich materiałów został wykonany.

                Moim zdaniem bardzo trudno jest funkcjonować jako osoba niewidoma. Dlatego też cieszymy się z tego, że możemy oglądać słońce, śnieg, morze. Ważne jest również, aby pomagać osobom niewidomym. Ta lekcja była bardzo pouczająca.

Roksana Broda, klasa 4a

foto>>

error: Prosimy nie kopiować.